Archiwum kategorii ‘Wywiady’

Blogerzy o blogach – wyniki ankiety

Napisany 14 sierpnia 2009

Zapraszam do zapoznania się z odpowiedziami kilkunastu cenionych w polskim internecie blogerów, na pytania dotyczące ich celów, motywacji, spojrzenia na blogosferę…

Wersja na scribd.com
Blogerzy o blogach

Wersja na issuu poniżej

Zarabianie na blogach – wywiad z Krzysztofem Lisem

Napisany 23 kwietnia 2009

Temat zarabiania w sieci pojawia się czasem na Power Blogu. Tym razem postanowiłem zapytać o to specjalistę – Krzysztofa Lisa, autora zarabianie-na-blogu.pl i kilkunastu innych blogów, dzięki którym zarabia w internecie.

Kiedy pomyślałeś o zarabianiu w sieci?

Tak dawno, że już nie pamiętam. Chyba w okolicy 2003 roku, gdy przetłumaczyłem książkę „Drewno zamiast benzyny” i zacząłem ją sprzedawać na Allegro i w swoim sklepie internetowym.

Początki to strony statyczne, co przekonało Cię do blogów?

Gdzieś kiedyś wyczytałem, że można zarabiać na blogach. Pierwszy był oczywiście nieudany, bo zanim go założyłem, nie wiedziałem jeszcze, że blogi o życiu zwykłych ludzi zazwyczaj nie zarabiają.

Potem założyłem hobbystycznego bloga o moim samochodzie, ten okazał się sukcesem. On zarobił mi pierwsze zauważalne pieniądze, od momentu założenia jakieś 370$. Coś w okolicach 2$ za każdy wpis. Z dzisiejszego punktu widzenia to niedużo, ale wtedy zarobki rzędu 1-3$ dziennie bardzo mi się spodobały. Pisałem przecież o czymś, co sprawiało mi frajdę i jeszcze zarabiałem na tym pieniądze.

A potem poszło z górki. Ostatecznie wszystkie moje liczące się witryny przerobiłem na blogi — ostatnią właśnie kończę przerabiać…

Piszesz o…?

W tej chwili głównie o moim samochodzie, oraz o tematyce „ogólnobudowlanej” i zbliżonych — bo za parę lat będę chciał zbudować dom, więc chętnie czytam na ten temat. Oprócz tego mam blogi o odnawialnych źródłach energii i biopaliwach, bo to mnie interesuje najbardziej. No i prowadzę bloga o zarabianiu na blogach. 😉

Czy Blogi to najlepsza forma do zarabiania na reklamach i programach partnerskich?

Pewnie nie. Pewnie więcej można zarabiać na forach czy serwisach społecznościowych. Jeśli natomiast chcesz stworzyć tematyczną stronę internetową i zarabiać dzięki publikowaniu ciekawej treści, to blog jest najlepszym środkiem do realizacji tego celu. Mają cały interfejs, skórkę, kanał RSS, pingowanie o aktualizacjach, funkcjonalność pozwalającą dodawać komentarze — możesz skupiać się na tym, co najważniejsze, czyli na tworzeniu ciekawej treści.

Co jest Twoim zdaniem najważniejsze przy tworzeniu bloga mającego zarabiać?

Eksperci od zarabiania na blogach twierdzą, że pasja. Jestem skłonny się pod tym podpisać. Najłatwiej pisze się o tym, co blogera interesuje. Skoro się na tym zna, łatwo mu będzie zdobyć autorytet wśród czytelników, a to przydaje się przy spieniężaniu ruchu, na przykład poprzez programy partnerskie.

Dodałbym do tego pisanie unikalnej treści, której czytelnicy nie znajdą nigdzie indziej.

Michał Ksiądzyna – Topmenedzer.pl – Wywiad

Napisany 30 marca 2009

 W ramach PowerBloga lubimy przeprowadzać wywiady, tym razem zadałem kilka pytań Michałowi Ksiądzynie, autorowi stopniowo zyskującego popularność (w bardzo imponującym tempie) serwisu topmenedzer.pl.

1. Skąd pomysł na blog o zarządzaniu?
Od dawna interesuję się tą dziedziną, poza tym uznałem bloga za dobry sposób na utrwalenie wiedzy i poszerzenie horyzontów. Nie myliłem się. Od czasu, kiedy wystartowałem wiele się nauczyłem dzięki prowadzeniu bloga – www.topmenedzer.pl

2. Dlaczego tworzysz ten blog? – Co Cię motywuje?
Jest to pewna forma wyżycia się intelektualnego z korzyścią dla mnie i dla czytelników. Gdzieś tam we mnie tkwiła potrzeba, aby dzielić się tym co wiem. A blog to bardzo fajny sposób na zaspokojenie tej potrzeby. Zwłaszcza, że słowo pisane już dużo bardziej trwałe od mówionego.

3. Pod jakim kątem wybierasz tematykę wpisów?
Co jakiś czas zostaję porażony piorunem kreatywności :) Czy to na konferencji, czy to podczas rozmowy lub lektury książki. Dalej pomysł dojrzewa i w końcu zostaje przelany na artykuł. Tak przynajmniej powstają te wpisy, które dostają najlepsze oceny i są często komentowane. Inna kategoria to wpisy, które powstają jako część „większego planu” – np. te o analizach strategicznych. Piszę je, ponieważ wiem, że takiej wiedzy poszukują czytelnicy, a mają one zaspokoić po prostu ich potrzebę zdobycia wiedzy na określony temat.

Rzuceniepalenia.pl – kilka pytań do Andrzeja Tomaszewskiego

Napisany 9 stycznia 2009

Rzuceniepalenia to serwis, który zaciekawił mnie, przede wszystkim tworząc wokół siebie społeczność internatutów.

Nie jest to portal społecznościowy, a jasno ukierunkowana strona, mająca pomóc jak największej  ilości ludzi rzucić nałóg.

W ramach dowiadywania się szczegółów na temat serwisu, postanowiłem zadać kilka pytań twórcy, Andrzejowi Tomaszewskiemu.

1. Skąd pomysł?

Z początku miał być to pomysł na biznes, który z biegiem czasu przerodził się w projekt non-profit.

2. Projekt stał się popularny, czy Twoim zdaniem, można już mówić, że odniósł sukces?

Myślę, że sukces to w tym momencie zbyt duże słowo.


3. Jakie rzeczy potrzebne były, aby osiągnąć stan obecny?

Przede wszystkim analiza oczekiwań i realnych zapotrzebowań użytkowników strony. Często metodą prób i błędów – wielokrotne korekty prowadzące do serwisu, który będzie przyjazny możliwie dużej liczbie internautów. Z początku powstała jedynie część merytoryczna serwisu – porady jak rzucić palenie z podziałem na sposoby i motywacje. W następnej kolejności powstały działy, w których ma miejsce interakcja internautów – a więc część społecznościowa portalu. Pozwoliły one „przytrzymać” użytkowników na stronie i zachęcić ich do codziennych wizyt.

4. Jak wiele osób korzysta z serwisu?

Dziennie 800-900 unikalnych odwiedzin i 4000-5000 odsłon serwisu.
Liczba ta podwaja się w takie specyficzne dni jak Sylwester (mocne Sylwestrowe postanowienia) czy też Światowy Dzień Bez Papierosa.

5. Jakie formy interakcji umożliwia serwis?

Interakcja użytkowników serwisu ma miejsce głównie w trzech działach. Pierwszy i najbardziej popularny to dział Obecnie rzucają będący swoistą listą obecności.
Skrypt czyści wpisy starsze niż 24 godziny – niepalący wracają tu codziennie i wpisując się potwierdzają nadal swoją „bezdymność”.
Drugi dział to Wasze opinie, który jest miejscem na dłuższe wypowiedzi, zwierzenia, i co ciekawe często w formie wiersza – liczne rymowanki są dość charakterystyczną cechą naszej księgi gości.
Ostatnią formą interakcji jest czat, gdzie szczególnie w godzinach wieczornych można pogawędzić ‚real time’ co istotne dla wielu osób.

Idee, które zmieniają świat, czyli 2 nagrania z TED

Napisany 8 stycznia 2009

Dziś postanowiłem umieścić na PowerBlogu w nagrania z TED (www.ted.com), pierwsze dotyczy znanej już akcji One Laptop Per Child, w której stworzony specjalnie, wyjątkowo uniwersalny laptop, sprzedawany jest po dwukrotnej cenie zakupu, a kupiony za marżę drugi egzemplarz trafia w ręce dziecka w kraju trzeciego świata. Idea bardzo mi się podoba, nawet rozważam zakup takiego laptopa w przyszłości. Warto obejrzeć film jako świetne źródło inspiracji do działania.

O tym jak można teraz zmieniać przyszłość:
I trochę o zarządzaniu samym sobą – o dbaniu o swoje zdrowie. W tym wypadku kilka ciekawych informacji, przede wszystkim związanych z dietą, ale także ogólnymi zmianami nawyków. Niestety żyjąc we wspaniałych warunkach często sami sobie szkodzimy, poprzez właśnie pewne nawyki:

Nagrania pochodzą z TED.com polecam 😉

Kolejna ciekawa seria szkoleń

Napisany 7 stycznia 2009

Już wkrótce zapowiada się kolejna seria szkoleń(Warszawa, Gdańsk, Poznań, Łódź i Szczecin) dawnego Autorozwój a obecnie MyEverest. Tym razem są to mniejsze gabarytowo szkolenia – pod względem liczby uczestników. Dzięki temu, że w bardziej kameralnym gronie, można bardziej skupić się na tym co jest do roboty, czyli pracy nad sobą. Szkolenie trwa dwa dni, podczas których uczestnik wespnie się wraz z trenerem na szczyt, poznając jednocześnie zasady, dzięki którym może osiągnąć własne życiowe ośmiotysięczniki.

Reszta informacji: