02
Lut
2009

TUBA05* Ciekawie choć bez powodów do zachwytu

TUBA05, konferencja tworzona przez Mediafuna i Artegence,  która dziś odbyła się w warszawskim Multikinie, była z pewnością spokojniejsza od poprzedniej. O ile TUBA03 poświęcona blogom, agencjom reklamowym i dogadywaniu się jednych z drugimi była dość burzliwa. To ta piąta tuba, poświęcona marketingowi instytucji finansowych, była spokojna a momentami wręcz usypiająca (przyciemnione światła, spokojny głos prelegenta).

Tematy TUBY05*  w olbrzymim uproszczeniu:

1. Wydatki medialne banków – Kto, gdzie i ile wydaje na promocję swojego brandu.  Okazuje się, że wydatki z tego tytułu sukcesywnie rosną, główni inwestorzy to wcale nie największe banki itp.

2. Alior Bank i Artegence – o tym co chcieli zrobić, jaki mieli plan i co im z tego wyszło. Czyli historia sukcesu jednej z największych i najbardziej wymagających (moim zdaniem) akcji marketingowych ostatnich lat.

3. Marek Kondrat w reklamie – czy opłaca się zatrudniać celebrytę w promocji banku. Jak się z nim współpracuje itd. Jak wygląda wpływanie na wizerunek marki, wykorzystując wizerunek gwiazdy.

4. John Cleease – Ryzykowne posunięcie i spory sukces BZ WBK. Spojrzenie na reklamę banku od strony neuromarketingowej.

5. I omówienie start-upu Artegencu, który nie zaciekawił mnie na tyle, by pisać o nim coś więcej (może jak zacznie oficjalnie działać).

To wszystko oczywiście jest wyjątkowo spłycone, ale zakładam, że już wkrótce dostępne będą nagrania z TUBY i każdy chętny będzie mógł się z nimi zapoznać.

Moje wrażenia? Na pewno więcej ludzi (żadna z sal multikina nie mogła pomieścić chętnych). Po drugie spokojniej, momentami wręcz nudnie i zniechęcająco, ale to się tyczy wyjątkowych momentów. Sporo ciekawych i niespotykanych na codzień materiałów i możliwość posłuchania z pierwszej ręki, jak buduje się brand na skalę masową.

TUBA05 ustępuje co prawda siłą dyskusji TUBIE03, natomiast pokazuje, że na spotkania tego typu jest zapotrzebowanie. Są chętni i jest możliwość je realizować, więc z pewnością już wrótce możemy spodziewać się kolejnych edycji (tym razem m.in. o marketingu szemranym – szykuje się więc burzliwa dyskusja). Potrzeba będzie tylko znaleźć większą salę….



Napisane przez: Michał Mietliński

Komentarze


[…] blipie (dziękuję głównie auditlog) – blog.sensors.pl – internetstats.pl – czarno na białym – powerblog – […]

Zostaw komentarz

(wymagane)


(wymagane)





Podgląd komentarza: